Hverdag

Dosmerseddel inden jobopstart

Lige om lidt slutter min barsel, og jeg har tusind ting, jeg gerne vil nå inden da. Jeg vil så gerne have styr på alt på min dosmerseddel inden, at jeg skal starte nyt job. Og hvorfor så det? Det er nok en blanding af at være kontrolfreak og have OCD.

Måske tænker du: “Har du ikke haft hele din barsel til det her? Du har jo bare gået hjemme.” Let me get one thing straight! Det er et fuldtidsjob at gå på barsel. Der er fandme ikke meget ferie over søvnløse nætter, bleskift, amning, brystbetændelser, vacciner og lægebesøg. Jeg elsker mine børn, og jeg elsker, at jeg har haft muligheden for at gå hjemme med dem, men det har sgu ikke været en dans på roser. Det er rent faktisk pissehårdt til tider. Dræbende.. Andre dage er det en kæmpe gave, men det er så omskiftelig og uforudsigeligt, at det ikke er til at lave opgaver, for hvem ved om baby sover 15 minutter eller 3 timer? Jeg ved i hvert fald, at jeg ikke gider gå i gang med tapetklisteren, før jeg ved, at jeg rent faktisk har hænderne frie.

Jeg har ofte fået spørgsmålet: Hvad får du tiden til at gå med?” Tjo, primært har jeg sørget for min baby har det godt, er mæt, bliver stimulereret, får tørret sin numse 8 gange dagligt, og så er der det som bad, besøg af sundhedsplejerske eller læge og de tusind andre ting, der hører med. For de daglige gøremål – såsom rengøring, oprydning, madlavning, madpakker, tøjvask, indkøb og hvad der ellers lige falder ind under den kategori – bliver desværre ikke sat på standby, fordi man får en lille ny. Og fik jeg nævnt, at vi også har en pige på 2,5 år, der også skal sørges for?

Egentlig glæder mig vildt til at komme igang, for så kommer der igen en form for struktur på hverdagen. Struktur er noget, jeg holder meget af.

 

DOSMERSEDDEL (Oprettet 3. november)
  • Tipsklubben. Planlægning af festen, aktiviteter og lign. Oppyntning, madlavning og opsætning af pavillion. ✓
  • Oprydning i walkin. Alt skal sorteres og ligges på de rette steder. ✓
  • Alma’s værelse skal tapetseres. ✓
  • Luna’s værelse skal fikses. Evt. tapetsering og male bjerge. Der skal købes tipi og andet interiør.
  • Der skal ydermere hænges billeder og ribbe op.
  • Diverse sponsor-opgaver.
  • Omlægning af ny livsstil, herunder kost, træning, mobiltid osv.
  • Tømning af ekstraværelset og gæstetoilet. ✓
  • Opsigelse af kontaktlinser. ✓
  • Oprydning og rengøring af børnenes legetøj ✓
  • Oprydning i skuffer på toiletttet
  • Få lavet negle
  • Hovedrengøring i køkkenet
  • Haven: Indkøb af haveslange. Opsætning af hegn. ✓
  • Væg i stuen skal fikses. Ny lampe skal købes, den gamle skal sælges.
  • Sælg børnetøj og børneting. ✓
  • Kontor skal ryddes op.
  • Sengeskufferne skal fyldes op
  • Ronni’s hjemmelager skal flyttes
  • Bryggerset skal organiseres. Det gælder også skabet i entreen.
  • Forberede mig på arbejdsopgave. ✓
  • Lave blogindlæg.

 

Der kommer helt sikkert mere på løbende. Jeg finder i hvert fald på noget nyt hele tiden. Og det er lidt presset. For fra på lørdag er jeg alene med pigerne indtil tirsdag, hvor jeg starter job.

 

Wish me luck!

 

 

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.